the Innocence of Passion - chapter 6


 Chantelle hade valt att planera noggrant hur hon skulle göra. Först var hon tvungen att snacka med Molly.... hon ringde och frågade om hon fick komma över på fredagen. Efter middagen gick hon över till Molly. När de hade gått förbi Molly's övervakande föräldrar och småpratat artigt med dem flydde Molly och Chantelle till hennes rum. Chantelle kunde knappt hålla tyst.
"Molly! Jag behöver din hjälp." sa Chantelle och log nervöst.
"Självklart hjälper jag dig bästavän, vad kan jag göra för dig?" sa hon och skrattade upphetsat. Chantelle berättade att hon skulle på sin första 'riktiga' fest på lördag. Molly stod med öppen mun tills Chantelle sa åt henne att stänga den.
"Jag är bara otroligt förvånad...du blev...inbjuden på fest...av JUSTIN BIEBER?!" skrek hon och började hoppa upp och ner i hennes rum så att det dunkade ner till vardagsrummet.
"Schh....! Tyst Molly, dina föräldrar hör dig!" sa Chantelle så tyst hon kunde. Sen log hon ett överlägset leende. "Visst är det coolt? Det kommer vara hos Lissie. Hennes föräldrar är tydligen borta då." Molly hade slutat hoppa nu.
"Men Chan, hur tusan ska du komma dit? Du skulle aldrig få..." började hon.
"VI - du och jag - kommer gå tillsammans för det första. Vi kommer smyga dit på något sätt, jag vet inte hur än men....." Molly avbröt henne.
"Vi gör såhär. Du sover över hos mig, sen klättrar vi ut genom fönstret och in när vi kommer hem - busenkelt." Chantelle log snett åt sin bästavän, hon var bra gullig hon.
"Det gäller att inte bli upptäckta bara..." Molly skrattade och visade sina smilgropar.
"Det fixar vi lätt." sa hon med en glimt i ögonen.
 
  På lördagen packade Chantelle ihop sina saker hon skulle ha med till Molly. Men ärligt visste hon inte vad hon skulle ha med sig. Hon hade inte mycket smink, och inga passande kläder heller.. Hon ville ha Molly's smakråd istället. Chantelle sprang in i badrummet, tog sin neccessär, tandborste och ansiktsrengöring och la i väskan. Hon sprang nedför trappan.
"Rosa! Jag går till Chantelle nu, vi ses imorgon!" ropade hon till Rosa.
"Okej, men du vet att jag ringer till Molly's föräldrar för att kolla upp er!" ropade hon tillbaka. Jodå, det visste Chantelle väl att hon skulle göra. Det hade hennes föräldrar bett Rosa. Det klart, de litade på Chantelle, men tydligen inte så mycket. Hon suckade och stängde dörren.
 
"Det här kommer bli grymt roligt!" sa Molly och klappade händerna förtjust som ett litet barn på julafton. Chantelle kunde inte låta bli att skratta åt hennes entusiasm, den smittade alltid av sig. Molly hade sagt till sina föräldrar att de skulle titta på film hela natten. Hon hade förberett en skiva med flera nedladdade filmer som alla skulle gå en efter en, så att de inte skulle misstänka något. Hon hade självklart bett dem att inte störa, och de brukade lyssna på det.
  Molly tryckte ner Chantelle i en stol framför en gigantisk spegel. Sen började hon rota fram massvis med smink och hårprodukter.
"Woah, ska jag ha allt det där på mig?" sa Chantelle lite rädd.
"Vi ska göra dig till en rockstjärna, baby!"
  Molly visste exakt hur hon skulle göra för att fixa en totlt grym förvandling. Hon la på lite grundsmink i Chantelles ansikte - foundation och puder, men det behövdes inte mycket, för Chantelle hade perfekt hy. Sen la Molly på en guldglittrande ögonskugga tillsammans med färgerna brun och svart. 
"Mjauu", sa Chantelle och de skrattade tillsammans. Chantelle fick mascara på sina redan långa ögonfransar och sedan ett läppstift som gjorde Chantelle's läppar mörkare. När Molly flyttade sig från sin plats framför Chantelle's ansikte tappade hon andan. Hon såg....fantastisk ut! Hon kunde till och med erkänna det själv! Hon studerade sig i olika vinklar och log.
"Nästa steg." sa Molly och tog fram plattången. Chantelle fick spikrakt hår som låg perfekt över hennes axlar. Hon fick bra volym i håret som lyfte upp hennes ansikte.
"Du är verkligen bra på det här, Molly!"
"Tack!"
 
  Molly öppnade sin stora garderob och rotade runt. Hon tog fram en svart tajt klänning. Den var ursnygg. Den hade en fin figurform och hade spets. Den var även väldigt kort... Den såg snygg, men också väldigt utmanande ut. Chantelle pekade på klänningen och sedan henne själv. Molly nickade bestämt.
"Molly, jag kan inte ha på mig den där, det....jag kan inte." Chantelle kämpade emot lusten att se hur hon såg ut i den, men förlorade. Hon ryckte åt sig den och lyckades krångla på sig den. Hon vände sig mot spegeln.
"Wow." Molly nickade igen. "Okej, jag ångrar mig, jag tar den!" Till klänningen fick hon guldglittriga pumps. 
  I spegeln såg inte Chantelle ut som en oskyldig flicka, som alltid skötte sig perfekt. Hon såg ut som en rockstjärna - en kvinna. 

inget speciellt i detta chapter! :D
men i nästa så blir det partyyy partyyy! tiihihhihi
det kanske blir kaos? :o
man vet aldrig med mig, tänk om elvis preasley kommer, hon blir förälskad,
de flyger i väg i hans bil, får barn, barnet hamnar på hogwarts,
och sen dör alla.
YOU NEVER KNOW!


Kommentarer
Emelie

Haha,så jävla gullig eftertext ;)
As bra, Mer!!! :D <3

2012-07-20 @ 00:35:14
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
linda

MER! :d

2012-07-20 @ 01:41:38
URL: http://justiinbieber.devote.se
Jennifer

Yey när kommer det mer :)

2012-07-20 @ 23:54:12
URL: http://justinbieberstorry.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0