the Innocence of Passion - chapter 2

Chantelle och Molly gick i skolkorridoren efter en extremt tråkig lektion i NO. Ibland tyckte Chantelle att hennes liv gick ut på att plugga och att gå i skolan. Det var det enda hon gjorde på dagarna.. Hon pluggade i skolan, och fortsatte när hon kom hem. Mrs och Mr Child såg alltid till att hon skötte sig. Var inte de hemma var det deras städerska Miss Sampson som kollade upp på henne. Hennes föräldrar ville att hon skulle ha toppbetyg, och det hade hon. Chantelle hade A i alla ämnen. Det var inte många som hade det på skolan. Lärarna älskade henne, för att hon var så kreativ, smart och gullig. Hon hade aldrig fått kvarsittning eller gjort något dumt. Lärarna pressade henne också, de tyckte att hon skulle gå på något av de bästa collegen i hela USA bara för att hon hade möjligheten. Men ju längre tid som gick i skolan tröttnade hon bara. Ibland kände hon för att hoppa av skolan. Men hennes föräldrar skulle aldrig tillåta det.
 
Justin gick i skolkorridoren efter nån lektion, antagligen Engelska. Han hade inte koncentrerat sig så mycket. Justin hade känt sig helt off under den veckan. Det var som att allt liv bara slocknat. Inte ens hans bästa vänner kunde muntra upp honom.. Han hade börjat fundera mer och mer på sin framtid. Han ville bli stor i hela världen. Han ville vara känd, göra saker för andra. Om han berättade det för någon skulle de skratta åt honom. Hans föräldrar tyckte att han oftast var hopplös. Han skötte inte sina läxor ordentligt, ibland skolkade han, han festade varje helg, drack och hade använt droger någon gång. Han var trött på det och ville visa för alla att han visst kunde göra saker och ting rätt. Justin orkade bara inte ta tag i det nu..
"Vad har vi för lektion nu?" frågade Justin Chaz.
"Engelska." Justin skrattade för sig själv. De hade visst varit en annan lektion innan. Han bestämde sig för att skärpa till sig från och med då.
 
"Jag är rädd att vissa av er inte kommer kunna gå på college om ni inte förbättrar era betyg drastiskt." sa deras lärare Mr. Brown. Han tittade bekymrat över klassen. "Det är erat sista skolår på high school. Om tre månader ska ni välja college. Det är väldigt viktigt för er om ni vill bli något som ni tjänar bra på."
 Justin visste att hans betyg...sög. Det oroade honom lite. Men han hade lovat att skärpa till sig. Mr. Brown fortsatte prata allvarligt.
"Jag vet inte riktigt vad vi ska göra åt det här problemet än.." Han rynkade ögonbrynen. "Men jag lovar att jag ska försöka hjälpa er så gott det bara går", sa han bestämt.
 
 Chantelle fattade inte hur man inte kunde vara godkänd i enkla ämnen som engelska och matte. Hon satt på engelska lektionen och väntade på att de skulle sluta och äntligen få äta lunch. Men Mr. Brown gav eleverna ett oförberett prov. När hon fick häftet stod det 'kända författare'. De hade jobbat med det terminen innan, och hon kom ihåg nästan allt. Hon hörde hur alla andra började sucka och säga att de inte fattade första frågan. Chantelle himlade med ögonen och började skriva på en gång.
 
När de haft sista lektionen för dagen och Chantelle tog sin väska från skåpet kom Mr. Brown gående mot henne. 
"Chantelle, kan jag få tala en liten stund med dig?" Chantelle tittade förvånat på Mr. Brown.
"Javisst, Mr. Brown." svarade hon och funderade på om hon gjort något fel. Hon kunde inte komma på något. De gick till hans klassrum och han satte sig bakom katedern.
"Du behöver inte vara orolig, dina betyg är perfekta och du sköter dig utmärkt." Chantelle pustade ut. "Det jag pratade om tidigare idag, på engelska lektionen om de andras betyg däremot...." Chantelle nickade förvirrat. "Jag skulle behöva din hjälp."
"Vad kan jag hjälpa dig med?" frågade hon fortfarande lite förvirrad.
"Jag tror inte att jag ensam kommer kunna hjälpa dem att få bättre betyg, därför har jag frågat de elever med högst betyg att hjälpa mig. Jag vill att du blir en 'extra lärare' eller mentor åt en elev." Chantelle funderade.
"Tänk om det påverkar mina betyg?" frågade hon. I själva verket var hon inte ett dugg sugen på att hjälpa någon annan. Hon hade eget att tänka på! Å andra sidan ville hon hjälpa Mr. Brown.
"Jag kan försäkra er att jag kommer se till att det inte händer."
"Vem ska jag hjälpa i så fall?" frågade hon Mr. Brown.
"Han har väldigt mycket att jobba på i skolan, det är därför jag vill att du får uppdraget att hjälpa honom, jag litar på dig, Chantelle. Det är Justin Bieber."
 
Justin var påväg hem. Han var sur men glad på samma gång. Mr. Brown hade pratat med honom efter sista lektionen. Han tyckte att han skulle få en extra lärare. Han var faktiskt inte dum i huvudet! Men sen tänkte han att han lovade sig själv att bli bättre. Han hade alltså gått med på det. Men tanken att sitta efter skolan och plugga var inte ett dugg lockande! Han suckade. Men han behövde det. Justin skulle få bättre betyg.


Kommentarer
Sharon

jätte bra när kommer nästa? =)

2012-07-13 @ 21:24:45
Emelie

Jätte bra!! <3

2012-07-13 @ 21:31:06
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Natalie

Jätte braaa !

2012-07-14 @ 17:08:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0