the Innocence of Passion - chapter 11

omg, noo! jag har inte slutat!
alltså är inte säker på att ni är intresserade, men igår kom jag hem (!!!)jag har inte haft möjlighet att skriva :(
igår kunde jag inte heller, för jag hade varit vaken i 38 TIMMAR...... hahah och så tog jag hål i öronen och det blev riktigt rörigt xD men jag var hos min systers mans mamma (haha) förr förra helgen, sen var jag hos min bror 1 vecka, sen hos min syster tills i tisdags, då skulle jag ha Harry Potter maraton med mina kompisar, så vi började titta klockan 10 på morgonen, och slutade halv 8 på morgonen, alltså 18 timmar tittade vi med avbrott då vi åt 2 ggr...... sen orkade vi inte (hah) sova på morgonen, vi bestämde oss att vara uppe och lägga oss på kvällen istället... sen åkte jag iväg med min bästavän och tog hål i öronen för första gången (ganska sent för min ålder om man jämför med andra, men whatever!) sen fick jag ÄNTLIGEN komma hem, klockan 8 gick jag och la mig, nu vaknade jag klockan 9. ALLTSÅ HERREGUD, LÅTER SOM ATT JAG DELAT MED MIG AV MIN LIVSHISTORIA! huvudsaken är att jag är hemma nu och kan skriva ett kapitel åt er......!
okeyy, let's go on with the good stuff!

  När Chantelle kom hem från skolan fick Mr och Mrs. Child inte ur något från henne. När de frågade hur det hade gått i skolan svarade hon bara 'bra' och 'okej'. Chantelle var arg på sina föräldrar för att de aldrig kunde förstå. Hon var ledsen och besviken på dem. Det kändes som att hon bara gick runt och suckade i huset. Det blev mer och mer långtråkigt ju längre tid som gick. Hur mycket ville de straffa henne egentligen? Hon saknade dessutom Molly och Justin. Varenda dag satt hon i sitt rum, lyssnade på musik, pluggade eller smsade med Molly och Justin. Chantelle hade sett varenda dålig och bra kärleksfilm. När det gått en och en halv vecka hade hon sett hur många konstiga dokumentärsfilmer också. Vart var världen påväg? Chantelle fick i alla fall inte gå någonstans.
   Den lyckliga familjen satt och åt middag tillsammans. 
"Tack för maten." sa Chantelle stelt av vana och tog sin tallrik och la i diskmaskinen.
"Varsågod, gumman." sa Chantelle's mamma. Chantelle började gå upp till sitt rum. "Ska du inte titta på en film med pappa och mig?"
"Nejtack, mamma. Jag tittar hellre ut genom fönstret." Mrs.Child drog in ett djupt andetag.
"Men Chantelle! Nu får du skärpa dig! Du bara går runt och klagar, bete dig som en vuxen istället och gör något vettigt!" Chantelle skrattade rått.
"Vettigt?! Det är omöjligt att göra det, jag har utegånsförbud!" skrek hon tillbaka och klampade upp till sitt rum. Hon slängde sig återigen i sängen och kastade en blick på displayen på sin Iphone. Inga nya meddelanden. Chantelle satte kudden för ansiktet och skrek rätt ut, högt.
 
 
"Jag kan inte fatta att jag överlevt två veckor i helvetet - mitt eget hus!!" sa Chantelle till Molly och sträckte på sina armar i korridoren. Det var fredag och på lördagen var hennes utegångsförbud över! Världen kändes helt plötsligt mycket ljusare. Hon kunde äntligen gå och shoppa, fika med Molly och göra annat...som att plugga med Justin...och annat.. Chantelle skrattade fånigt för sig själv.
Helt plötsligt kommer någon farande i korridoren med ett papper viftande i vänstra handen. Det andra folket i korridoren hoppar undan irriterade och förvånade. Chantelle såg på skorna - supras - att det var Justin.
"Wow, lugna ner dig lite, Justin!" sa Chantelle när han kom närmare och närmare.
"Jag fick B på matteprovet! Kan inte fatta det, mitt första B!" Justin slängde sig runt Chantelle's hals med en sådan kraft att hon nästan ramlade baklänges och in i ett skåp. Hon skrattade och kramade tillbaka.
"Det är jättebra, Bieber!"
"Jag skulle aldrig klarat det utan dig, Ms. Child", sa Justin och flinade busigt och glatt samtidigt. Gud, vad Chantelle älskade det leendet.
"Okej." sa Molly äcklat. "När ni är färdiga med erat gulligagullgull, kan vi gå då? frågade Molly och Chantelle kom plötsligt ihåg att hon också existerade. Justin flinade bara ännu mer, han så jätterolig ut.
"Ja, men vi är inte färdiga än." sa han. "Det här måste firas förstår ni, vill du göra något imorgon, Chantelle?"
"Gärna, jag är äntligen fri!" sa hon och skrattade.
"Awesome!"
"Är ni färdiga nu då?" frågade Molly.
"Typ." sa Chantelle och alla skrattade. 
 Det har hänt grymt mycket dåligt i mitt liv också. Men det vill jag inte ta upp med er, vill inte att ni ska bära mina bördor, haha!
 
NU NÄR JAG ÄNTLIGEN SKRIVIT,
vad tyckte ni om kapitlet? :D


Kommentarer
Emelie

Jätte bra!! <3

2012-08-11 @ 01:34:48
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Matilda

OMG! grät nästan när jag såg att du lagt upp ett nytt kapitel! AAA! älskar det!
mer:D

2012-08-11 @ 15:04:29
Matilda

OMG! grät nästan när jag såg att du lagt upp ett nytt kapitel! AAA! älskar det!
mer:D

2012-08-11 @ 15:04:29
Anonym

JÄTTEBRA! snälla skriv så mycket du kan så fort du kan :'D♥

2012-08-11 @ 23:23:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0