the Innocence of Passion - chapter 5


 På torsdagen väntade Justin på Chantelle utanför skolan återigen. När hon kom sa hon kort hej och de började gå direkt. Justin fattade fortfarande inte varför hon var så sur, hade hon PMS eller? Han valde att inte ta upp det och de gick hem till honom igen. Chante började stapla upp böckerna på bordet och Justin suckade. Hon gav honom inte en blick när hon slog upp sidan de skola jobba på, ämnet var teknik.
"Vi kommer jobba på avsnittet speglar idag. Vi börjar med kapitlet men tar inte för mycket, du klarar väl inte av att ta in så mycket på en gång..." sa hon och lät verkligen sur. Problemet med Chantelle var att hon var ganska långsint av sig. När hon var liten och bråkade med Molly kunde det ta dagar innan någon sa förlåt, och oftast var det Molly som sa förlåt först - även om det inte var hennes fel att de börjat bråka från hela början. Det var tur att Molly var en väldigt förlåtande person, annars hade Chantelle kanske inte haft någon att vara med varje dag.
"Ursäkta att jag frågar, men är du arg på mig?" avbröt Justin henne. Hon tittade bort åt höger ut genom fönstret. 
"Varför tror du det?" frågade hon.
"Du verkar bara... annorlunda. Du har kastat sura blickar på mig ända sen i förrigår. Har jag gjort något fel vill jag att du säger det." Justin ville bara få det överstökat. Han orkade inte ha någon som var sur på honom.
"Jag visste inte att du skämdes över mig så mycket, men du kunde i alla fall sagt hej till mig i skolan." Justin började skratta, var det ett skämt eller?
"Vad är det som är roligt mitt i det hela?" fräste Chantelle irriterat åt Justin. Han skrattade åt henne!
"Förlåt... förl..." Han skrattade. Plötsligt blev han allvarlig. "Jag trodde det var du som skämdes över mig..inte tvärtom." Han log snett. Chantelle's ögon såg förvånade ut. Varför trodde han det?
 Båda två brast ut i skratt. Allt kändes så dumt helt plötsligt.
"Antar att det är bådas fel då? Ett missförstånd?" skrattade Chantelle. Justin nickade och log.
"Bådas fel." Han blinkade åt henne. Hon rodnade och tittade ner i boken.
"Okej, vi fortsätter där vi var." Hon bläddrade sida. Vi ska läsa om avspeglingar i vattnet, vad det beror på..."
 
"Shit vad trött jag är..." mumlade Justin när han vilade huvudet i händerna. 
"Mm", svarade Chantelle. Hon var inte så trött, hon var van med mycket mer plugg.
"Kan vi dra upp till mitt rum istället? Det är mer bekvämt där.." Chantelle nickade. De packade ihop sakerna och försökte att inte tappa något när de gick. Chantelle misslyckades först. Hon tappade en enda penna, sen tappade hon en bok på sin fot och en pennvässare. Hon började hoppa omkring för att undvika smärtan.
"Aj, hur lyckades jag egentligen?" jämrade hon sig och hoppade på ett ben. Justin gapskrattade, hon såg förbannat rolig ut. Det slutade med att han tappade allt han hade från början i famnen.
 När de lugnat ner sig lite kunde de hyffsat bära upp det för trappan utan att tappa något viktigt. Justin's rum var enormt precis som Chantelle's. Hon tittade drömmande på sängen som såg väldigt inbjudande ut. Hon hade ont i ryggen, och var trött på grund av allt skrattande. Justin tittade retfullt på henne.
"Varsågod, det är bara att hoppa i säng, jag kan följa med om du vill!" sa han och skrattade när han såg färgen sprida sig på hennes kinder.
"Lägg av." sa hon och satte sig i hans soffa istället. Den var nästan lika bra. Justin valde sängen, han la sig raklång och blundade.
"Det är fest hos Lissie på lördag, ska du hänga med?" frågade Justin plötsligt. Han hade bestämt sig för att gå i alla fall. Om Chantelle följde med hade det blivit roligare också. Innan hon visste ordet av hade hon tackat ja till hans inbjudan. Det var efteråt hon insåg hur dum hon var. Hon skulle aldrig få hänga med på en fest för hennes föräldrar! Å andra sidan hade hon blivit mer och mer nyfiken på hur andra hade det på helgerna, och hennes föräldrar var faktiskt inte hemma... Det kanske var hennes chans!
 
 Efter de hade pratat med varandra blev klockan ganska mycket och Chantelle bestämde sig för att gå hem. Idag hade hon däremot varnat Rosa att hon skulle komma hem sent.
"Vi ses i skolan imorgon då.." retades Chantelle. 
"Eller på lördag.." retades han tillbaka. Idag tvekade hon inte utan gav honom en kram. Sen sa hon hejdå och gick.
 
Vad var det med honom? Justin stod och tittade på dörren som ett freak utan att röra på sig. Han kände sig.... fri. Det var någonting som hade förändrats hos honom. Han kände hur det pirrade i magen, allt i livet var .. perfekt! Det var första gången på länge han känt det. Sist var när hans föräldrar var hemma och de var en riktig familj.....
 
 OH MY GASSHH, something is happening with Justin!
vad tror ni? ;)
skulle uppskatta om ni sprider bloggen vidare, det är roligare att skriva om man vet att många 
läser det! men ni är världens bästa läsare självklart :D 
 
till den anonyma; är texten bra, eller ska jag göra den större? :) 
 
kram kram /malene <3


Kommentarer
Jennifer

Älskar den hoppas det kommer mer?? :D

2012-07-18 @ 21:31:49
Emelie

Sjukt bra!!! <33333
Mer!! :D

2012-07-19 @ 00:11:40
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
linda

omg, mer! :)

2012-07-19 @ 16:13:19
URL: http://justiinbieber.devote.se
Text anonym

Hej det är jag igen skitiiiit bra kapitel fortsätt!!!!!!! texten var lättare att läsa nu :D <3

2012-07-19 @ 18:31:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0